20090811

Att fånga upp sig själv

Alltför ofta dyker tankarna upp i mitt huvud. Tankarna som säger att jag borde chilla ner, inte ta så allvarligt på saker och ting. Inte bli provocerad och inte ta det personligt. Att andra har varit med om så mycket värre och att jag faktiskt ska vara glad över mitt liv.

Sen kommer förnuftet tillbaka och jag inser att det inte spelar någon roll vad andra har varit med, eller hur jag tolkar saker och ting. Det som spelar roll är hur jag känner inför det. Hur mina känslor påverkar mig. Det spelar roll. Stor roll i mitt vardagliga liv, i min kamp mot mig själv.

Det finns ett avsnitt som måste komma ganska snart i bloggen. En händelse som fick hela min värld att rasera. Ett inlägg som måste skrivas hur mycket jag än inte vill det. Jag bävar inför den dagen. Jag vet att jag kommer få galet mycket ångest. Ilskan kommer jag vilja ta ut på ett sätt som bara drar ner mig i den negativa spiralen igen. Jag måste vara stark. Jag måste ha tilltro till mig själv.

Jag måste börja lita på mig själv.

Inga kommentarer: